Krajczár Gyula Jr.

2008. február 4., hétfő

Kemény harc volt...

Néhány nappal ezelőtt letöltöttem a Microsoft ASP.NET 3.5 Extensions nevű dolgot. Ez pontosan az amit a neve sugall, bővítések az ASP.NET-hez. Ebből a csomagból számomra egy dolog a fontos, az ASP.NET MVC Framework. Egy olyan kiegészítés ASP.NET-hez, ami MVC rendszerű programozást tesz lehetővé, ami jó. Maradjunk ennyiben. A másik fontos tulajdonsága, hogy kifejezetten szép URL-eket lehet vele gyártani, ami - lássuk be - manapság igen fontos.

Összefoglalónak ennyi is elég volt, de az eredeti célom nem ennek a leírása. Mint rögtön az első két szóban jeleztem, ezt néhány nappal ezelőtt töltöttem le. Az azóta eltelt időt pedig azzal töltöttem, hogy megpróbáltam működésre bírni, de sehogy sem akart sikerülni.

A Visual Studio minden alkalommal kijelentette, hogy Project type is not supported in this installation! Na, szép, mondhatom. A netet böngészve sokféle megoldást találtam erre a problémára, de egyik sem működött. Na persze, az emberi hülyeségre nem is a neten kell megoldást keresni!

Végső elkeseredésemben végül felütöttem az Installert, és megnéztem mit ajánl a Komponensek telepítése/eltávolítása menüpontnál. Ott bepipáltam a Visual Web Developer melletti kis négyzetet, és lássatok csodát működik!

A kutya a részletekben és a különböző projekt típusokban van elásva. Az ugyanis nem elég, hogy a web alkalmazásokat C# nyelven írjuk. Ahhoz, hogy fejleszteni is lehessen őket, a VWD-re van szükségünk. Ez a komponens telepíti és regisztrálja a megfelelő projekt sablonokat kedvenc fejlesztő rendszerünkben.

Hát ennyi. Négy nap guglizás, anyázás és rengeteg elolvasott fórum után működik a dolog. Most jöhetne a fejlesztés...

0 hozzászólás

Megjegyzés küldése

Vélemény, gondolat, kérdés... Ide jöhet!