Krajczár Gyula Jr.

2008. április 12., szombat

A hagymáskezű

Aki jelen pillanatban én vagyok, immáron délelőtt tíz óta. Nem nehéz kitalálni, hagymát pucoltam, vágtam fel és utána a marha pörkölt egyik alapanyagaként megdinszteltem.

A pörkölt egész ehető lett, szerintem. Mivel nagy családi ebédre készült, a család természetesen a nagyon finom jelzővel illette. De én tudom, hogy korántsem volt az igazi. Itt-ott elrontottam a sorrendet, kevés volt benne a fűszer, és túl sokat tököltem az előkészítéssel, így nem volt időm elég sűrűre főzni a szaftot. Majd legközelebb...

Ha valaki pörkölt főzésre adja a fejét, akkor íme néhány aranyszabály:

  • Te magad vásárold meg a húst és egy nappal korábban tisztítsd meg, kockázd fel, mert ez tart a legtovább

  • Gyorsított ütemű főzéshez először a paprikát, paradicsomot tedd a hagymára és forgasd át. Ezáltal hamar szétfőnek és gyorsabb lesz a szaftképződés.
  • 2-3 féle pirospaprika illetve pirosarany. Sót borsot derekasan, mert nem érződik. Kicsi kakukkfű, csipet majoranna mindig jót tesz.
  • Csak olyan borból fűzzünk, amit meg is innánk... (Floyd)

A kezemnek pedig még mindig hagymaszaga van, hiába mostam kezet azóta legalább ötször.

2 hozzászólás

citabacita
2008. április 12. 23:00

5. jótanács: végy magad mellé egy csipet kiskuktát, aki elvégzi helyetted a piszkos munkát.;)
A kezedet meg próbáld citrommal/citromlével szagmentesíteni ...Vagy vállald el az egész napi hagyományos mosogatást:P

Krajczár Gyula Jr.
2008. április 13. 9:10

:) A citromillatú anti-hangover tusfürdő megtette a hatását :)

Megjegyzés küldése

Vélemény, gondolat, kérdés... Ide jöhet!