Krajczár Gyula Jr.

2009. január 15., csütörtök

Előzetes böngésző verziókról (Chrome 2)

Nem is olyan rég, t'án egy hete jelent meg a Chrome böngésző 2.0-ás változatának alpha/beta/isten ökre verziója. Mindigis lelkes használója voltam a non-featur-complete illetve kifejezetten instabil fejlesztői verzióknak. A Firefox 3 fejlesztői verzióját majd' fél évig használtam, a megjelenés előtt.

Minefieldnek hívták és többször fagyott, mint a Win98. Amikor azonban nem fagyott, álom gyors volt. Kevés memória, gyors oldal betöltés, amit akarsz. Naponta, vagy kétnaponta frissítették, ez volt az igazi up-to-date feeling. Aztán kiadták a 3.0-át és elrontották a játékomat. Egy könnyed, gyors, élvezetes kódból néhány hét leforgása alatt egy böszme, csúnya valamit gyártottak. Ennyit róluk.

A Google még nem tart itt, bár a Dev channel-ön elég gyorsan jönnek az új verziók. Jelen pillanatban a 2.0.157-nél járunk. Az első legfeltűnőbb változás, hogy szétesik a Facebook dizájnja. Ezt azért nem vártam egy WebKit-re épülő böngészőtől.

A második, hogy minden figyelmeztetés nélkül néha eltűnnek képek. Nem tudom miért van. Biztosan betöltődnek, mert akkor még látszanak. Aztán valami hatására (legyen az görgetés, klikk vagy billentyű lenyomás) eltűnnek. Elég zavaró, ha mondjuk egy galériát nézegetek és egy számomra ismeretlen eldöntő függvény mondja meg, hogy ezt a képet én most láthatom-e vagy sem.

Ezt én most betudom a Dev channel-nek, meg a béta verziónak, de remélem, hogy a következő néhány kiadás valamelyikében javítják ezen hibákat.

0 hozzászólás

Megjegyzés küldése

Vélemény, gondolat, kérdés... Ide jöhet!